Over de BAV Hardlopen Jeugd Lid worden Wandelfit BAV Wintercup

Hardlopen

HERNIEUWDE GROEPEN VANAF ZATERDAG 2 SEPTEMBER!
De BAV heeft verschillende trainingsgroepen. Je eigen hardloopdoel bepaalt bij welke groep je traint. Er zijn groepen gericht op “Gezondheid” en er zijn groepen gericht op “Prestatie”.

Is je doel om met hardlopen je algemene gezondheid (conditie, kracht, humeur) op peil te houden of te verbeteren?  Sluit je dan aan bij de groep Gezond 1 of Gezond 2.

GEZONDHEID
Is je doel om met hardlopen je algemene gezondheid (conditie, kracht, humeur) op peil te houden of te verbeteren?  Sluit je dan aan bij de groep Gezond 1 of Gezond 2.

Door 2 keer per week te trainen voldoe je al aan de (inter)nationale beweegrichtlijnen. Je bent dan minimaal 150 minuten per week op (matig) intensief niveau actief en je doet minimaal 2 keer per week (spier- en botversterkende) loopoefeningen.

Gezond 1 zal 6 – 7 km per training lopen, met een gemiddelde snelheid tot 10 km/u.
Gezond 2 zal 7 – 10 km per training lopen, met een gemiddelde snelheid vanaf 10 km/u en sneller.

Beide groepen lopen een uur hard, bij Gezond 1 zijn er meer rustmomenten.

Gezond trainingen worden aangeboden op:
Woensdagochtend, 09.00 tot 10.00 uur, Kasteel Groeneveld
Woensdagavond, 19.00 tot ± 20.15 uur, Kasteel Groeneveld (v.a. 20 sep: clubgebouw)
Zaterdagochtend, 09.00 uur tot ± 10.15 uur, Kasteel Groeneveld

Download hier het programma voor Gezond 1
Download hier het programma voor Gezond 2

PRESTATIE
Zin om de komende periode doelgericht te trainen voor een bepaalde afstand of tijd? Sluit je dan aan bij de Prestatiegroepen. Per periode zal het doel wisselen.

De komende periode is het doel medio november 15 km te lopen.  Met desgewenst een mooie tijd op de Zevenheuvelen-loop in Nijmegen als eindresultaat. Deze vindt plaats op zondag 19 november.

Maar je kunt ook voor een PR op de 10 km gaan tijdens de BAV WinterCup wedstrijden. Je krijgt je eigen schema gebaseerd op jouw doel, dus deze trainingen zijn prima te volgen als jouw doel een wat kortere of langere afstand is. Of voor degene die gewoon graag snelheidstrainingen wil volgen.

Prestatie trainingen worden aangeboden op:
Dinsdagavond, 19.00 tot 20.30 uur, Clubgebouw: atletiekbaan
Woensdagavond, 19.00 tot ± 20.15 uur, Clubgebouw: atletiekbaan
Donderdagavond, 19.00 tot 20.30 uur, Clubgebouw: atletiekbaan of op de weg
Zaterdagochtend, 09.00 uur tot ± 10.15 uur, Kasteel Groeneveld

Download hier het programma voor Prestatie
Download hier de tijdentabel

Je kunt zelf kiezen op welke dag je traint, vaak worden dinsdag en donderdag gecombineerd en woensdag en zaterdag. Vraag onze trainers gerust om advies.

KENNISMAKEN?
Maak kennis met de BAV trainingen en train 4 weken gratis mee.  Of volg een Driemaandelijkse Kennismakingsperiode. Meer info vind je bij Lid Worden

KOSTEN
Voor de Gezond en Prestatie lopers per kwartaal € 39,00. Eenmalig inschrijfgeld Atletiekunie € 15,- (contributie 2017)

TRAINERS
De BAV beschikt over gediplomeerde looptrainers (niveau 2, 3 en 4) .

De volgende trainers zijn aanspreekpunt voor de hardloopgroepen:
Gezond                     Albert de Weijer, tel. 06-81870538
Prestatie                  Carlo Oudebeek, tel. 06-15500705

Mocht je meer informatie willen ontvangen neem dan contact op met één van de trainers.

SPORTIEF WANDELEN
Gewoon een urtje in de week lekker lichamelijk actief zijn. Velen 'jong en oud'  hebben de behoefte om de gezondheid en conditie te onderhouden of te verbeteren. Sportief Wandelen biedt ontspanning en plezier in beweging. De training is iedere dinsdagavond van 19.00 uur tot 20.00 uur. Start is in de zomermaanden vanaf Kasteel Groeneveld, in de winter vanaf het BAV clubgebouw.

NORDIC WALKING
Nordic Walking is een snel groeiende tak van sport in heel Europa. De oorsprong van deze sport ligt in Finland. Hier wordt sinds het begin van de twintigste eeuw gedurende de zomer het 'lopen met stokken' als trainingsvorm voor het langlaufen gebruikt. Nordic Walking is een intensieve manier om het lichaam te trainen tijdens het lopen. Door het gebruik van de juiste techniek en goede stokken, ook poles genoemd, kunnen conditie en het uithoudingsvermogen sterk worden verbeterd. Iedere zaterdagochtend van 9.00 uur tot 10.00 uur is er training, start vanaf Kasteel Groeneveld.

VAKER DAN 2x PER WEEK TRAINEN?
De BAV-lopers hebben het zo gezellig met elkaar dat er op verschillende dagen van de week extra getraind wordt. Dit zijn spontane groepjes zonder officiële trainers vanuit de BAV. Vraag je medehardlopers wanneer ze een extra rondje gaan lopen en sluit aan. Veel plezier!